środa, 7 grudnia 2016

Jak oszczędzać na diecie.

Ponad połowa Polaków ma nadwagę – to fakt. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? Do najczęstszych  przyczyn zalicza się złe nawyki żywieniowe  oraz  to , że   tańsze produkty zawierają bardzo duża ilość niezdrowych dla naszego organizmu  substancji. Przez to szybciej przybieramy na wadze  oraz zapadamy na różnego rodzaju choroby. Podjęcie decyzji o zdrowym odżywianiu czy też zrzuceniu wagi  jest dla wielu osób trudne ponieważ obawiają się one wydatków związanych z wizytami u dietetyka oraz zakupów  „wymyślnych” produktów .  Nie musi jednak tak być . Poniżej przedstawię sposoby na oszczędności .

PRAWDA

By zaoszczędzić na wizytach u dietetyka sam zobacz  jakie ilości , jakich produktów i jak często jesz. Przez tydzień spisuj  zjedzone posiłki,  godziny ich spożywania  do arkusza w komputerze. Umieszczaj tam wszystkie  nawet najdrobniejsze przekąski typu cukierek , tik- tak czy mały „gryz” wafelka.    Na koniec dopisz do  swoich dań ilości kalorii – przykładową tabelę znajdziesz pod  www.tabele-kalorii.pl . Na koniec przyjrzyj się całemu zestawieniu - kaloryczności i  ilościom zjadanych produktów . Zobacz czy zachowujesz odpowiednie odstępy czasu pomiędzy posiłkami  a może ich jakość jest nieodpowiednia. Optymalnie by utrzymać wysokie tempo metabolizmu należy jeść co 2 – 3 godziny. W ten sposób zapewnisz sobie  właściwe odżywienie organizmu i skuteczną kontrolę łaknienia.  Jest wysoce prawdopodobne  , że już taka świadomość  pozwoli Ci dokonać kilku kluczowych zmian codziennym odżywianiu np. wyeliminujesz lub zastąpisz zdrowymi  te przekąski ,  które jesz  w sytuacjach stresowych lub po prostu z 'nudów'.

BADANIA
Zanim zdecydujesz się na wizytę u dietetyka lub samodzielnie wprowadzisz dietę  zrób sobie podstawowe badania krwi (morfologię, poziom glukozy, cholesterol LDL, HDL, trójglicerydy, TSH, CRP) . Skonsultuj się   z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej pokaż wyniki  i powiedz mu o wszelkich dolegliwościach  .  Eliminując wszelkie choroby  zyskujemy możliwość dobrania właściwej dla nas diety. W przypadku odkrycia  źródeł naszej otyłości w chorobie powinniśmy rozpocząć proces leczenia i wraz ze specjalistą dobrać odpowiednią  dietę.

ZAKUPY

Rozpoczęcie diety wymaga od nas zaangażowania a nie tylko dobrych intencji . Nie ma się również co oszukiwać, że im dłużej się odchudzamy, tym więcej nas to kosztuje i wysiłku i pieniędzy . Co zrobić by  zminimalizować  te koszty ? Wystarczy zrobić listę tygodniowego menu i kupić tylko to co na niej widnieje. Nie lekceważ promocji ale zawsze czytaj  daty przydatności do spożycia oraz etykiety. Omijaj te produkty z kończącą się datą oraz z całą listą dodatków E, syropem glukozowo - fruktozowym, tłuszczami trans i olejem palmowym. Ogranicz lub całkowicie zrezygnuj z  zakupu słodyczy. Jeśli już musisz zjeść coś słodkiego odkryj  wypieki domowe  - zaoszczędzisz pieniądze a wybierając zdrowe składniki i zdrowie. Jeśli chcesz jeść zdrowo i kupuj świeże, sezonowe produkty. Unikaj żywności mrożonej bo przy nieprawidłowym rozmrażaniu, traci ona  wiele składników odżywczych. 

PRZEKĄSKI
Chcesz wiedzieć, które przekąski, które pomogą Ci schudnąć? W celu utraty masy ciała, ważna jest np. poprawa funkcji tarczycy, która kontroluje wzrost i przemianę materii. Produkty polecane przez wielu dietetyków   na poranną  przekąskę  i nie tylko to :

jagody - doskonałe dzięki obecności antyoksydantów, które przeciwdziałają wolnym rodnikom i odgrywają funkcję stymulującą na metabolizm
grejpfrut - ma on działanie przeciwutleniające w organizmie oraz zwiększa uczucie sytości ponadto  przyspiesza ubytek masy
grecki jogurt - pomaga szybko uzyskać poczucie sytości. Może być spożywany sam lub z dodatkiem kawałków owoców.
płatki owsiane mają niską zawartość tłuszczu i zwiększają uczucie sytości.
masło migdałowe  którym  można posmarować tosty  - doskonałe przed pójściem na siłownię lub porannym biegiem.

banan – pomaga w uczuciu  sytości  - może być zjedzony samodzielnie lub z
niskotłuszczowym mlekiem.

PONADTO

Pierwszy posiłek zjedz do dwóch godzin po przebudzeniu, kolejne co około 3-4 godziny, a ostatni nie później niż 3 godziny przed snem. Staraj się jeść regularnie 4-5 posiłków na dzień.
Ruch to zdrowie więc zacznij się ruszać. Na początku może to być tylko 15 minutowy spacer ale ważne jest by systematycznie zwiększać dawkę codziennego  ruchu.
Zrezygnuj z alkoholu lub pij tylko białe wino . Pamiętaj, że alkohol ma prawie tyle kalorii co tłuszcz, a do tego wzmaga apetyt.
Masz inne pomysły podziel się nimi ze mną – komentarze są do Twojej dyspozycji.
Zobacz też jak :jak-zarabiac-na-diecie

środa, 23 listopada 2016

Jak zarabiać na diecie ?




Od paru dekad jedną z chorób,  która dotknęła naszą cywilizację jest problem otyłości. Kobiety bardzo często w swoich rozmowach poruszają temat modnych diet, na które bardzo często wydają  ogromne pieniądze a które są bardziej lub mniej skuteczne . Ponadto ze statystyk wynika , że ponad połowa Polaków ma nadwagę, trudno więc dziwić się jest to bardzo dobry sposób na zarobek.

Jak propagować zdrowie i zarabiać na dietach ? Podam poniżej:

Indywidualne układanie diet

„Niech pożywienie będzie lekarstwem, a lekarstwo pożywieniem”  to motto Hipokratesa  może być inspiracją  do tego aby zdobyć wykształcenie dietetyka i założyć firmę świadczącą tego typu usług. Pamiętając jednocześnie , że diety to nie tylko otyłość ale to również  odpowiedź na Wiele chorób,  którym można zapobiegać, a także przyśpieszać ich  leczenie . Aby przygotować się do wykonywania zawodu w charakterze specjalisty żywienia indywidualnego wystarczy odbyć kurs  podstawowy w jednej z wielu placówek  przygotowujących takie kursy. Cena za jeden kurs wynosi od 300zł w górę. Cena za ułożenie diety waha się od 70zł do ponad 250zł.

Przykładowe kursy można znaleźć  w  akademii dietetyki ; nutricenter ; jem-mądrze ; novakursy.


Sprzedaż suplementów diety

Rynek suplementów diety rozwija się bardzo dynamicznie. Jest to rok do roku wzrost rzędu ponad 10% i wartości ok. 2,5 mld zł. I chociaż ponad połowa  suplementów diety jest dystrybuowana poprzez sieci apteczne to jest jeszcze duży rynek dystrybucji poprzez sprzedaż pozaapteczną . Jest możliwość zaistnienia na tym rynku poprzez np. sieci franchisingu. Szeroki wybór ofert w tym zakresie nie wymaga nawet zaangażowania środków własnych a otrzymane wsparcie może przełożyć się na sukces ekonomiczny.

Przykładowe sieci franchisingowe: Naturhaus ; G-Supplements; Przyjazny-dietetyk ; Triceps , Herbalife.


Internet

Czy można zarabiać pieniądze z diet online? Odpowiedź brzmi absolutnie tak. Jeśli założysz osobistą stronę internetową, bloga czy tez  konto Facebooku, jest możliwość zarobku poprzez  stworzenie informacji o wartościowych  produktach oraz dietach  i sprzedażą  ich  za pośrednictwem  tej strony . Kluczem do sukcesu jest zainteresowanie swoimi  dietami   czy też produktami właściwych odbiorców .

Zarabia się też poprzez  wykorzystywanie powiązaniań internetowych: istnieje wiele sieci, które wspierają różne rodzaje diet, kursów i / lub produktów żywnościowych, które mają pomóc ludziom schudnąć.  Jedyną uwagą tu rozważenie czy produkt, który ma być promowany  posiada wysoką jakość , czy też  nie. Promowanie produktów o niskiej wartości / jakości burzy reputację strony.  Wynagradzanie w tym systemie oparte jest przeważnie na  modelu CPS, czyli zarobimy wtedy, gdy ktoś wchodząc z naszej strony  skorzysta z płatnej diety lub kupi produkt, który mu poleciliśmy. Prowizje są spore, ale i ceny diet oraz produktów też do niskich nie należą – za jedną sprzedaż możemy zarobić nawet 30 zł .

Gdzie szukać sieci afiliacyjnych zajmujących się dietami i produktami wspomagającymi diety ? Na stronach internetowych typu  : Tradetracker ; Adpills; NutriProfits; Dietmap ; Exante Diet .



Catering

Coraz popularniejsze staje się korzystanie z tzw. Diet pudełkowych- czyli cateringu dietetycznego. Aby zacząć na nim zarabiać trzeba trochę pieniędzy zainwestować . Podstawą jest tu lokalizacja – im większe miasto tym więcej potencjalnych klientów. Koszty inwestycji początkowych na rozpoczęcie działalności to : koszty lokalu i jego wyposażenia (meble/stoły robocze ze stali nierdzewnej, piece, zlewy, lodówki itp) samochodu do rozwożenia żywności oraz marketingu wahają się między 200 tys a 500tys zł. Inną sprawą jest zajęcie się cateringiem dietetycznym gdy już posiadamy lokal czy też firmę z usługami cateringowymi. Wystarczy tylko uzupełnić ofertę o dania dietetyczne i przeprowadzić kampanie reklamową w lokalnych mediach. Zarobek przy ok . 50 klientach / miesiąc to ok. 10 000zł

Masz własny pomysły na ten temat podziel się nimi w komentarzach.